CrossFit – funkční trénink, jaký je rozdíl oproti klasické posilovně?

CrossFit je další forma funkčního tréninku. Není složitý na choreografie a kompletně posílí celé vaše tělo. Propojují se v něm prvky gymnastiky, efektivní rychlosti a také silového tréninku. Spojíte kombinaci jednotlivých cviků s vlastní vahou a aerobní formou cvičení. Používají se u něj různé cvičební pomůcky a náčiní.

Tělo při této formě cvičení vyvíjí silovou vytrvalost a jeho pravidelným cvičením se tělo nejen zpevní, ale neustále zvyšuje svou kondici a fyzickou zdatnost. Cviky vhodné pro začátečníky se postupně technicky vylaďují a taky ztěžují, pokud je třeba posunout laťku.

Klasickým prvkem tréninku je například dřep s činkami na ramenou. Při tomto cviku efektivně zapojíte hýžďové svalstvo, kvadriceps a také svaly na pažích. Převažují cviky se zátěží vlastního těla. Jedná se o sedy lehy, kliky či angličáky. Používají se i činky, švihadlo, medicinbaly a kettlebelly.

Rozdíl mezi CrossFitem a klasickou posilovnou

Základní rozdíl mezi tradičním cvičením v posilovně a tréninkem CrossFit je zejména v samotném způsobu cvičení. V posilovně se procvičují konkrétní svalové skupiny, CrossFit je zaměřený na kondiční trénink, tedy cviky posilující vaši celkovou fyzickou zdatnost. A to je velmi podstatný rozdíl. Nenechte svaly pouze zvýraznit a narůst, zvyšte u toho svoji kondici, to je hlavní důvod, proč bychom měli cvičit.

Rozdíl mezi CrossFitem a Kruhovým tréninkem

Kruhový trénink je v podstatě trénink CrossFit s pauzami. V něm střídáte stanoviště a po každém z nich vždy následuje chvilka odpočinku. U CrossFitu se pauzy nedělají a cvičíte v kuse.

V současnosti jsou u nás pouze dvě licencovaná CrossFit centra. Pokud se setkáte s formou cvičení s názvem Funkční trénink, jde o tréninky postavené na stejném principu.

Začátky jsou těžké, ale stojí za to

Pokud jste trénovaní, cvičíte pilates, jogu, jezdíte na kole, chodíte běhat či plavat, stejně vám dají začátky pěkně zabrat. Jde o dodržování techniku cviků a jejich cvičení v co nejkratším čase.

Pokud jde o cvičení pravého CrossFitu sestavují se vám cviky přímo na míru, časy se vám také měří a trenéři si je pečlivě zaznamenávají. Před první hodinou také proběhne seznámení se zdravotním a fyzickým stavem klienta. Následuje pak také rozcvička a sestavení plánu cviků.

Čím déle cvičíte a navštěvujete tréninky, a čím více se také zdokonaluje vaše fyzická kondice, postupně se přidávají gymnastické a složitější formy cviků. Neustále se vyvíjíte a zlepšujete. Tohle přece stojí za to.