Co si vzít sebou poprvé do posilovny

Ať už si dáte novoroční předsevzetí nebo si jedno ráno řeknete, že je čas na změnu, jako například ubrat nějaké ty tukové zásoby nebo naopak nasbírat svalovinu a zpevnit své tělo, cvičení se nejspíš nevyhnete. Můžete začít doma zpevňovacím cvičením, kliky, dřepy a dalšími různými cviky s vlastní váhou, ale co když Vám jednoho dne přestane tento základ stačit? Pak je ten správný čas navštívit fitness centrum!

Máte několik možností:

1) Můžete navštěvovat vedené lekce kruhových tréninků, aerobiku, Pilates a různé další tréninkové programy.

2) Můžete si zaplatit osobního trenéra – tuto možnost velice doporučuji zejména pro začátečníky.Trenér Vás během svých hodin naučí správné techniky cviků, případně Vám sestaví tréninkový plán a jídelníček.

3) Půjdete do posilovny na vlastní pěst.

Co si vzít s sebou do posilovny?

Tato otázka se zdá být triviální, ale ne vždy je tomu tak. Mezi základní výbavu patří samozřejmě oblečení na převlečení, dále pak přezůvky. Přezůvkami se myslí sportovní, pevná obuv. Často vídám běhat lidi po posilovně v žabkách, což působí mnohdy velmi komicky.

Dále je vhodné si brát ručníky. Jeden do posilovny a druhý na sprchování. Některé posilovny ručníky také zapůjčují.

A na závěr pití, nejlépe čistou vodu. Mnoho posiloven však vlastní pití zakazuje, v tom případě si můžete na baru objednat iontový nápoj nebo čistou vodu.

Vhodné je také vzít si s sebou nějaké ovoce, ideální je jablko nebo banán. Po cvičení můžete tělu ihned dodat potřebnou energii.

První trénink

Tašku s vybavením máme nachystanou a je čas vyrazit do fitka! Nyní se tedy podíváme na základy správného tréninku.

Většina lidí po příchodu do posilovny zamíří k běhacímu pásu nebo steperu. To je správné, protože člověk se musí rozehřát. Přibližně 5 a 10 minut by mělo stačit. Mějte takové tempo, abyste se  lehce zadýchali a zároveň zvládali plynule mluvit.

Další na řadě je protažení. Následujících 5 minut se lehce protáhněte. Postupujte od hlavy až k patám. Cviky použijte ty, které si pamatujete z tělocviku nebo si vyhledejte nějaké stretchingové video na internetu předtím, než vyrazíte do posilovny.

Po protažení následuje samotné posilování. Zde je to velmi rozdílné. Každý člověk cvičí jinou svalovou partii, jiné cviky atd. Vy se můžete inspirovat například na internetu nebo pozorováním ostatních cvičících v posilovně. Také se v případě zvědavosti nebojte zeptat ostatních lidí v posilovně. Vám to může připadat trapné a obtěžující, ale opak je pravdou. Většina pokročilých cvičenců rádi poradí a navíc je potěší myšlenka, že vypadají tak dobře, až se jich ostatní lidí dotazují na rady. Osobní trenér je zde velmi velkou výhodou, protože Vás naučí základy cvičení i správné techniky cviků. Některé fitness centra nabízejí rady trenérů zdarma. Pokud se však rozhodnete cvičit sami, tak volte menší váhy a dbejte na správné provedení cviku.

Závěr cvičení patří opět protažení a 5 minut kardio aktivity na běhacím páse či steperu. Pokud se dostatečně a kvalitně protáhnete, může to zmírnit bolest svalů v dalším dni.

Regenerace

Regenerace je mnohdy velmi zanedbávaná. Mnoho lidí cvičí trénink zaměřený na celé tělo a toto opakují i tři dny po sobě. Svaly nerostou v posilovně, ale doma v posteli. Proto dostatečně odpočívejte. Na začátku posilování je plně dostačující chodit 3x týdně s tím, že mezi tréninky bude alespoň 1 den bez posilovny.

Nyní jsme se dostali na závěr tohoto článku. Doufám, že Vám mé rady pomohou a vaše začátky budou jen příjemné a neodradí Vás od cvičení. Vše je totiž o vytrvání a trpělivosti. Pokud vydržíte, tak výsledky se zaručeně dostaví!