Vše o zdravém Hubnutí

13 rad pro zdravé a dlouhodobé hubnutí bez jojo efektu

Zde vám nabízíme přehledně vypsané nejpodstatnější zásady zdravého hubnutí. Samozřejmě zde není úplně vše, ale věříme, že se jedná o výběr toho nejdůležitějšího.

  1. Nedojídejte po druhých a neuždibujte. Potřebujete-li něco uždibovat, dejte si mrkev.
  2. Dopřávejte si velkou snídani s vysokým obsahem bílkovin a oddálíte pocit hladu během dopoledne. Oběd by měl být o něco menší, než snídaně, a večeře jen symbolická.
  3. Nejezte až do úplného pocitu plnosti. Jezte jen do doby, kdy je hlad potlačen a dostavuje se příjemný pocit ne-hladu. Na tento způsob jídla si pomalu zvykejte několik dní, než se vám stáhne žaludek. Ideálně si dopřejte více malých jídel během dne.
  4. Přejídáte-li se na noc, jděte spát dříve, než pocítíte hlad. Ráno se probudíte s chutí na snídani.
  5. Zkontrolujte si, jestli nejste alergičtí na potraviny, které jíte častěji. Na potraviny, které jíte nejraději, si nechte u lékaře udělat kožní a pulzová test.
  6. Rychlému občerstvení se vyhýbejte jako čert kříži i když spěcháte. Zažene sice okamžitý pocit hladu, ale zatěžuje vaše tělo a způsobuje pocit únavy.
  7. Zcela nebo téměř zcela vypusťte z jídelníčku potraviny, které obsahují prázdné kalorie z bílého cukru a bílé mouky. Nebudete už nikdy muset počítat kalorie. Tělo totiž nereaguje na počet kalorií v potravě, ale na kvalitu živin v ní obsažených.
  8. Příliš se nevyhýbejte tukům a neznepokojujte se jejich vysokým obsahem kalorií.
  9. Důkladně kousejte. Ideálně do té doby, dokud sousto neztratí chuť. Tělo potravu lépe zužitkuje a méně jí bude muset přeměňovat v podkožní tuk.
  10. Pokud užíváte doplňky ke snížení chuti k jídlu nebo váhy, nezapomínejte na minerální a vitaminové doplňky, protože když najednou začnete jíst méně, tělo ještě stále potřebuje o něco více živin. Zaměřte se na zvýšený příjem zeleniny a investujte trochu do multivitamínových a multiminerálních tablet.
  11. Začněte s pravidelnou fyzickou aktivitou. Jednou z výhod pravidelného cvičení je to, že potlačuje chuť k jídlu. Je-li vám přes 30, nechte se před zahájením pravidelného tréninku prohlédnout lékařem.
  12. Nebojte se používat schody místo výtahu nebo vystoupit z autobusu o zastávku dříve a trochu se projít.
  13. Přistupujte k sobě, jako byste již byli štíhlí. Rychleji se budete cítit lépe a vaše tělo rychleji shodí přebytečná kila.