Zajímavé články

Jak na hubnutí? 3 tipy na hubnutí doma

Nevíte jak na hubnutí a Rozhodli jste přece jenzhubnout? Ať už vás k tomuto rozhodnutí vedla touha po lepším vzhledu, nebo strach o vaše zdraví, jedná se o krok správným směrem. Snížení hmotnosti uleví celému vašemu tělu, srdci, kostře a většinou také příznivě ovlivní vaši psychiku. Nebude to ale nic snadného, důležitá bude vaše pevná vůle a odhodlání, nikdo vás nebude hlídat, zda dodržujete „hubnoucí režim“. Ten bude postavený na několika níže popsaných bodech, které budou pro váš úspěch klíčové.

3 Tipy jak začít správně hubnout

Rychlost hubnutí – musíte si stanovit, jakou rychlostí budete hubnout. Pokud zhubnete velmi rychle je velké riziko návratu na původní váhu (jo-jo efekt). V odborné literatuře je stanovena hranice „bezpečného“ hubnutí na 1 kg za týden, samozřejmě každý člověk je jiný, začíná s jinou váhou, a proto je tato hranice čistě orientační. Každopádně je nutné, abyste sledovali jakou rychlostí (ne)hubnete, podle toho popřípadě upravíte buď jídelníček, nebo vaši fyzickou aktivitu

Jídlo – nejspíš správně tušíte, že právě toto bude stěžejní bod. Pokud chcete rychle zhubnout, budete muset snížit váš příjem kalorií, v žádném případě to neznamená hladovění – to by vám akorát zpomalilo metabolismus – což je přesný opak toho co potřebujete. Pro vás je teď nutností naopak metabolismus zrychlit. Toho dosáhnete rozplánováním jídla na menší porce, které jsou rovnoměrně rozvrženy od doby, kdy se vzbudíte až po 18. hodinu večerní, po 18. hodině už byste neměli jíst vůbec. Víte už tedy kdy jíst, ale nevíte co. Musíte ze svého jídelníčku odstranit prakticky všechny jednoduché cukry (sladkosti, slazené nápoje) a také tuky (na pečený bůček zapomeňte). Je vhodné, abyste do svého jídelníčku zařadily co nejvíc zeleniny. Ta má nízkou kalorickou hodnotu, ale zasytí vás.

Pohyb – poslední pilíř, na kterém stojí vaše hubnutí, můžete se stát klidně vegetariánem, ale pokud nebude mít dostatečný pohyb, nebudete spalovat kalorie a tím pádem nebudete hubnout. Žádná dieta ani postup vám neumožní dosáhnout vašeho cíle, pokud nebude provázena dostatečnou fyzickou aktivitou. Doba, kterou musíte strávit „cvičením“ je u každého jiná. Minimum nutné pro hubnutí je asi hodina svižného pohybu (běh, jízda na kole, rotoped)¨

Budete – li se držet těchto jednoduchých tří kroků váš úspěch je zaručen, nezapomínejte na žádný, hlavně hlídání rychlosti s jakou (ne)hubnete. Tomu přizpůsobujte každý den vašeho života, upravujte jídelníček, popřípadě zvyšte množství pohybu. Nejdůležitější bude důslednost, s jakou k vašemu hubnutí přistupujete v běžném životě. Schody radši vyjděte pěšky a zkuste si také odpustit cukr v kávě.

Napište komentář

Hledat