Zajímavé články

Jak odstranit negativní recenze na heurece

Vsadím se, že většina e-shopařů se setkala z negativními recenzemi na heurece, které  napsala jejich konkurence. Většinou jsou to recenze, které kydají na váš e-shop tu největší špínu a nepravdy co jen to jde.  I my s naším e-shopem jsme se s tímto neduhem setkali a zkusili to řešit. A dopředu říkám, že úspěšně. Dokonce i na heurece po předložení důkazů, že jde o nekalé praktiky konkurence negativní recenze odstranili.

Zkusím zde napsat, jak se nám to podařilo. Možná to někomu pomůže. Ještě dopředu napíši, že se jedná o regulérní a poctiví info, takže pokud si myslíte, že je v tom nějaká finta, tak nemusíte číst dál.

Za celou dobu co provozujeme e-shop nám konkurence napsala 2 negativní recenze. Obě měly +- stejný obsah. Samozřejmě všechno byla lež jak když tiskne. Určitě si mysleli, jak na nás vyzráli, ale trošku se přepočítali.

První recenze byla založená na tom, že prý nekomunikujeme a že nedodržujeme OP. A taky, že zboží odesíláme později, než máme uvedeno. Podle toho jsme hned poznali, že něco nesedí. Napsali jsme na heureku, že máme recenzi, která se nezakládá na pravdě a že špiní náš e-shop. Odpověď z heureky přišla docela rychle. Napsali, že nemají žádné důkazy, že se jedná o smyšlenou recenzi, takže jí neodstraní. Kdyby to měly dělat jen na základě stížnosti, tak by nedělali nic jiného, než jen mazali negativní recenze. Naprosto je chápu, a tak přišel čas na „důkazy“.

První co jsme začali vyvracet bylo osočování, že nekomunikujeme. Jenže co konkurence nevěděla, tak bylo, že veškerá mailová komunikace jde přes naší administraci. Ukládají se nám veškeré odchozí e-maily, které přes e-shop posíláme.  Stačilo se podívat do historie objednávky, kterou provedla konkurence a bylo vidět, že si vymýšlejí. Dohromady to byly 4 e-maily. První byl o přijetí objednávky, druhý (další den) byla informace o době odeslání a hned po tom i informace, že zboží bylo odesláno. Pěkně to bylo vidět včetně data i času, kdy se to odesílalo.  Stačilo už jen udělat obrázky z administrace a poslat to na heureku. Tam uznali, že to má něco do sebe a recenzi odstranili.

Druhá negativní recenze byla podobná. Jen s tím rozdílem, že tam pro změnu bylo napsáno, že naše zboží je nekvalitní, že lžeme o barvách, máme lživé popisky..atd. Tady bylo dokazování ve finále mnohem jednodušší. Zjistili jsme si co to bylo za objednávku a jelikož všechno zboží posíláme se sledovacím kódem, tak stačilo jen zadat kód a hned bylo jasné, že dotyčný lže, protože si zásilku ani nevyzvedl. Takže to co psal si vymyslel jen za účelem poškodit náš e-shop. Na heureku se zaslal obrázek z administrace, kde byl ukázaný kód k dané zásilce a pak odkaz na sledování zásilky, kde šlo vidět, že zásilka se nám vrací a tudíž nebyla vyzvednuta. Recenze během chvilky byla smazána.

Díky tady tomu, se nám podařilo eliminovat negativní bláboly. Nepopírám, že jsme měli i trochu štěstí, protože když si na to teď vzpomenu, tak ty recenze byly napsány hodně nedomyšleně a díky tomu se nám recenze podařilo odstranit. Kdyby konkurence trošku více přemýšlela, tak by dokazování bylo mnohem složitější a nebojím se napsat, že i nemožné. Ale určitě je dobré mít tyhle věci podchycené, protože člověk nikdy neví, kdo zase napíše nějaký nepravdivý blábol.

Napište komentář

Hledat