Zajímavé články

Jak odbourat a zbavit se stresu

Neexistuje na světě člověk, který by žil zcela bez stresu. Každý zážitek v nás vyvolá určité pocity. Pokud s ty zážitky méně intenzivně, tak ani naše pocity nejsou bouřlivé. Ale silné pozitivní nebo negativní zážitky již mají na nás velký vliv.

Na své zážitky přirozeným způsobem reagujeme, odlišné jsou jen úroveň a délka trvání přizpůsobení se ke stresu.

Odbourání stresu můžeme rozdělit do dvou skupin podle toho, jak lidé prožívají stres. Do první skupiny patří lidé, kteří reagují na zážitky celým svým tělem a se všemi city. Celé jejich tělo se naplní adrenalinem, a prožívají celý život srdcem. A právě proto ve většině případů jejich srdce už nedokáže a vzdává. Druhá skupina nereaguje intenzivně na pocity a zážitky. Oni se brání, většinou tak, že utíkají před problémy . Jejich pocity a reakce vznikají pomalu, tedy já stres, který prožívají je snadněji stravitelný. U nich se stres objeví v bezpečnější formě.

Největší stresové situace si děláme sami sobě – svými vlastními myšlenkami, buď z minulosti nebo z budoucnosti, co bude a jak bylo. Navíc zprávy z novin, televize a rádia pro nás každý den přinášejí novinky, které také ovlivňují naše myšlení. Zatím neexistuje žádný filtr, kterými bychom byli schopni nežádoucí informace vymazat a zcela na nich zapomenout, aby nás nestresovali.

Cvičení jako pomocník při odbourávání stresu

Stres v mírné formě je pro nás motivací a díky němu dokážeme udělat více věcí, než jsme mysleli. Ale pokud máme v životě příliš mnoho stresu, tak se vyčerpáme a může to vést k různým zdravotním problémům.

Nejlepší metoda na odbourání stresu je cvičení.

Pokud budete sportovat každý den 30 minut, tak se s stresem můžete rozloučit. Může to být jen lehká chůze nebo jóga. Pokud máte stresové situace v robotu, tak i tam si můžete trošku zacvičit, abyste nenaštvalo. Např. trošku se natáhněte, nebo kružte rukama, rameny. Svaly se Vám uvolní a Vy se budete hned cítit příjemněji.

Napište komentář

Hledat