Zajímavé články

Jak vydržet a neporušit dietu, tipy a rady

Mnoho z následujících rad jste již jistě slyšeli, ale rozhodně neškodí si je občas připomenout. Možná mezi nimi najdete i nějakou novinku, která může být tím pravým impulzem pro vaši dietní motivaci. Největším problém při držení jakékoliv diety bývá dostatek motivace a disciplíny pro dodržování poměrně pevného režimu delší dobu.

Klíčem k trvalému snížení váhy není pouze omezení přísunu kalorií, ale hlavně vyváženost stravy.  Klasická dieta není řešením váhových problémů! Jestliže omezíte jakýmkoliv způsobem stravu (je jedno zda hladovíte, držíte dělenou stravu nebo jíte pouze zeleninu), přinese to pouze krátkodobý výsledek.

Naučte se mít ráda v první řadě sama sebe, své přednosti, chyby a zvláštnůstky. Pro mnoho lidí jsou zajímavé a hodné lásky, tak proč ne pro vás samotnou? Snažte se být optimistická a pozitivní, i když k tomu zrovna nemáte důvod, opravdu to funguje! Koneckonců cítit se báječně je příjemné.

  • Nepřehánějte

Přistupujte ke štíhlé linii rozumně a zodpovědně. Opravdu potřebujete zhubnout? Je 10 kg opravdu nutných? Nekladete si nedosažitelné cíle? Nepotřebujete spíš zpevnit tělo cvičením? Děláte to skutečně kvůli sobě? Odpovíte-li si na všechny otázky upřímně, snižujete riziko svého zklamání i případných zdravotních problémů.

  • Nenechte se rušit

Dopřejte si při jídle klid, jezte pomalu a v co nepříjemnějším prostředí. Jídlo vám bude víc chutnat, nesníte zbytečně velké množství a budete se cítit dobře. Pravděpodobně v práci s kolegy neprostíráte bílý ubrus se svíčkami, ale vždy je nějaký způsob, jak „vylepšit“ společný oběd. Uvidíte, že to ocení i vaše okolí.

  • Pohněte se

O důležitosti pravidelného pohybu slyšíme několikrát denně. Najděte si svůj vlastní způsob, jak si jej dopřát, měl by vás bavit. Nezavírejte se v posilovně se spoustou dalších zpocených lidí, když máte ráda čerstvý vzduch. Choďte pěšky do práce, vyšlápněte si nějaký kopec, proběhněte se se psem, tančete po obýváku.

  • Jezte často

Jezte pravidelně, častěji a malé porce, ideálně tři větší jídla a dvě doplňková. Naučíte své tělo využívat energii efektivně a průběžně. A nezapomeňte na snídani!

  • Pijte

Nikoliv alkohol, ten je naopak velmi kalorický. Řeč je o vodě. Lidský organismus je z ní složen z téměř 70 %, proto je nezbytné vypít denně minimálně 1,5 l vody.

  • Netrapte se

Přizpůsobte dietu svému životnímu stylu a jezte, když máte hlad a chcete, ne, když je čas k jídlu. I dietní jídlo by mělo být chutné, nenuťte se třeba do dušeného celeru, když ho nenávidíte. Čím víc bude dieta v souladu s vaším denním programem a stravovacími zvyklostmi, tím snáze ji budete dodržovat.

Nezapomínejte na ovoce a zeleninu

Rostlinné potraviny jsou bohaté na vitamíny, minerály a vlákninu, tedy všechny pro vaše tělo velmi důležité látky. Ovoce může být příjemnou náhradou za sladkosti, když vás přepadne mlsná, a po zeleninovém salátu k obědu se budete cítit lehce jako vánek.

Napište komentář

Hledat