Zajímavé články

Jak zhubnout břicho a boky?

Trápí vás přebytečný tuk, který se vám nahromadil v oblasti břicha nebo na bocích? Nevíte jak se zbavit přebytečných kil právě v těchto partiích? Pokusíme se vám poradit, jak se dají nejlépe zhubnout stehna a boky, jaké jsou nejlepší cviky pro takové hubnutí.

Pokud se potřebujte zbavit tukového polštáře, který se vám vytvořil v oblasti břicha, samotná dieta vám s tím nepomůže.

Dieta se hodí, pokud potřebujte dosáhnout celkového snížení váhy. K tomu, abyste se zbavili přebytečných kil budete si muset pomoci cvičením.

Pohybové aktivity můžeme rozdělit na 2 základní druhy:

a) Krátkodobý, namáhavý pohyb

b) Dlouhodobý, méně namáhavý pohyb

Základní rozdíl:

a) U krátkodobého, namáhového pohybu budujeme objemnou svalovou hmotu a spalujeme pouze cukry.

b) U dlouhodobého, méně namáhového pohybu může docházet ke spalování tuku již po 30 minutách. Tímto pohybem dochází spíše k rýsování svalstva a nedochází k příliš velkému nárustu objemu svalstva.

Pohyb a) je tedy vhodný pro muže, především na ty partie, které chtějí mít viditelně svalnaté.

Naopak pro ženy je vhodnější pohyb b), protože tím nebudují objemné svaly, naopak pohyb b) pomáhá zbavovat se tuku.

Důkaz, že toto pravidlo funguje, můžete vidět u profesionálních běžců. Běžci na krátkou vzdálenost (na 100 metrů) mají zpravidla velmi mužnou, skoro kulturistickou postavu. Na druhou stranu běžci maratonu mají velmi štíhlou postavu a jejich svalstvo má mnohem menší objem.

Cviky na zhubnutí břicha

Nejprve je nutné uvědomit si, že pokud budete usilovně cvičit cviky, kterými zatěžují svaly v oblasti břicha, štíhlého břicha tím nedosáhnete. Při posilování břišních svalů totiž dosáhnete především toho, že se vám tuk přemění ve svaly. Zpevníte si tedy břicho, ale všech přebytečných centimetrů se takto nezbavíte.

Musíte tedy cvičit především tak abyste spíše jen spalovali tuk uložený v oblasti břicha. Tedy spíše než silové cviky je nutné, abyste cvičili delší série. Není tedy cílem to, aby vás co nejvíce bolely břišní svaly. Vaším cílem je to abyste spálili co nejvíce tuku. Musíte si také dát pozor na to, abyste rovnoměrně zatěžovali celou oblast břicha. Typickou začátečnickou chybou je to že někdo začne cvičit sedy-lehy a úplně zapomíná i na šikmé břišní svaly. Navíc sedy-lehy jsou vyloženě silový cvik, který se pro odbourání tuku v oblasti břicha příliš nehodí

Cviky na zhubnutí boků

Podobně jako u hubnutí břicha i pro boky platí to, že byste měli cvičit tak, aby docházelo k aerobnímu spalování. Tedy spíše než silové cviky se zaměřit na vytrvalostní cviky. Dlouhé série s velkým počtem opakování, při kterých se nebudete zadýchávat. Pro hubnutí boků je také velmi efektivní jízda na kole nebo chůze. 

Proč mnoho lidí nezhubne, i když často a intenzivně cvičí?

Protože nadváha často nesouvisí pouze s příjmem a výdejem kalorií – u většiny osob s nadváhou hrají roli i zdravotní příčiny nadváhy – a často o tom dotyční ani neví. Bez odstranění těchto příčin se pak hubne jen velmi obtížně. Naopak když se odstraní, jde hubnutí mnohem snadněji.

Napište komentář

Hledat