Vše o zdravém Hubnutí

Jak zhubnout za jeden týden i 5 kilo – 3 Tipy

  Zná to celá řada z nás, blíží se nějaká významná událost, svatba, nebo firemní akce a mi máme týden na to pořádně zhubnout nějaké to kilo, abychom tam vypadali co nejlépe.

V první řadě je nutno uvést, že to nebude pravděpodobně dlouhodobé zhubnutí, ale cca 2 – 3 kila za týden se zhubnout dají, při dodržování určitých pravidel. To jak zhubnete při dodržování těchto pravidel závisí na přirozené rychlosti hubnutí, která se u každého z nás pohybuje v rozmezí 0 – cca 3 kila za týden.

Vše závisí především od počáteční váhy, rychleji zhubne prvotní kila obéznější člověk, než někdo, kdo se pohybuje v průměru, závisí také na rychlostí metabolismu.

 

Omezte slazené nápoje a pijte jen čistou vodu

Omezením slazených nápojů se vyhnete příjmu nadbytečných cukrů, jen například v jedné 2 litrovce Coca Coly je až 24 kostek cukru, takový příjem sacharidů podporuje ukládání tuku v tkáni, jelikož málokdo potřebuje a využije tolik energie. Tělu pak nezbude nic jiného, než tuto energii proměnit v tuk. Jsou studie, které říkají, že když člověk bude měsíc pít čistou vodu, zhubne 3 – 4 kila jen změnou tohoto pitného režimu. Pokud to tedy vztahujeme na jeden týden, tak první kilo dole máte k dobru jen úpravou pitného režimu.

Nachystejte si jídlo na celý týden

Připravte si jídlo na celý týden, nejlépe do krabiček, vyhněte se fastfoodům, hotovým jídlům z obchodů a restauracím, díky krabičkám pak můžete jíst pravidelně po celý den, i když jste mimo domov. Jídlo by mělo být zdravé z obsahem vlákniny, například kuřecí, krůtí, hovězí. Maso konzumujte bez přílohy, vyhněte se těstovinám a rýži (tu můžete zařadit na poslední dva dny, v menších dávkách jelikož na sebe váže vodu z těla), nicméně rýže a těstoviny obsahují velké množství sacharidů, vhodná příloha k rychlému hubnutí jsou pouze brambory v omezené míře. K masům jezte dostatek zeleniny s vlákninou pro lepší trávení, dejte si k tomu například dušenou brokolici, mrkev, fazolové lusky, papriku, rajče. Tuky doplňujte ve formě oříšků, nebo si jídlo v krabičkách pokapejte olivovým olejem, ano ctěte správně, pro správné hubnutí jsou důležité i tuky! Takové jídlo bude sice stereotypní, ale musíte to ten týden vydržet.

Zdravých jídelníčku je všude spoustu, stačí si to jen dohledat na celý týden a máte se stravou vystaráno. Nicméně jeden tip k jídlu vám ještě dáme, vyhněte se soli a omeze pečivo a bílou mouku! Opravdu nesolte a nekupujte a nejezte jídla a pochutiny, které obsahují konzervační látky, jelikož tyto látky společně ze solí zadržují vodu v těle a to vám k hubnutí opravdu nepomůže.

Nezapomeňte na dostatečný pohyb

Pohyb je důležitý, zrychlí vám metabolismus a pomůžeme vám tak rychleji zhubnout. Nemá smysl se honit na týden do posilovny, jednak byste z toho byli jen zničení a otrávení a jednak byste stejně, za ten týden nepoznali žádné výsledky. Říká se, že již od 10 000 kroků za den člověk začíná hubnout, zkuste si do vašeho mobilní telefonu stáhnout aplikaci, která vám měří kroky a uvidíte, že to zase není tolik.

Místo posilovny raději zařaďte právě procházky, pro ty odvážnější i běh. Například večer nebo ráno, taková hodinová procházka před spaním dělá zázraky, to samé po ránu, schválně si to zkuste, budete plní energie a chutí do hubnutí, večer se nebudete přejídat, jelikož z takové procházky budete unavení.

Nicméně nezapomeňte, že 80% procent úspěchu při takto rychlém hubnutí tvoří právě strava a pitný režim, pokud dodržíte stravu, máte vyhráno.