Alternativní bílkoviny jako náhrada masa pro vegetariány

Svět jde kupředu a životní styl mnohých z nás se začíná rok od roku měnit. Svět ovládl fenomén zdravého životního stylu, vegetariánství, veganství a mnohých dalších způsobu.

Právě pro ty, kteří se z jakéhokoli důvodu rozhodli být právě vegetariány, přináším tipy na pár alternativ, jak skvěle nahradit maso a doplnit potřebné bílkoviny, na které mnoho vegetariánů zapomíná a způsobuje si tím mnohdy i těžké zdravotní problémy.

Tofu

Tofu, aneb tvarohový sýr, který není jen tak obyčejným sýrem. Vyrábí se ze sojových bobů, přesněji ze sójového nápoje vyrobeného právě ze sójových bobů. Tento nápoj je potřeba vysrážet a zatížit, přičemž výsledkem je přírodní tofu. Tofu se dá jíst na mnoho způsobu, ať už jako sýr přikusovaný k pečivu, do různých salátů, nebo uvařený jako hlavní jídlo. Prodává se v několika příchutích, dá se sehnat téměř všude, tehdy i v obyčejném supermarketu, ovšem v obchodech zdravé výživy určitě najdete větší výběr. Existuje tofu natural, tofu uzené, mexické, bylinkové a mnoho dalších ochucených variant.

Nutriční hodnoty na 100g (přírodní tofu)

Bílkoviny: 15g / Sacharidy: 7g / Tuky: 2g / 117Kcal

Sójové maso

Sójové maso je dehydratovaná sójová bílkovina, vyrobena v podobě granulí, nudliček, plátků, či kostek. V obchodě můžeme koupit jak sójové maso bez příchuti, tak také různé druhy ochuceného sójového masa. Je velmi jednoduché k přípravě, má vysoký podíl bílkovin a je vhodné úplně pro každého. Dá se koupit téměř v každém supermarketu a v obchodech zdravé výživy. Ne každému vyhovuje jeho chuť, ale já jsem si ho zamilovala a jím ho téměř pořád.

Nutriční hodnoty na 100g 

Bílkoviny: 45g / Sacharidy: 20g / Tuky: 2g / 282Kcal

Tempeh

Tempeh můžeme v podstatě označit za sójový hermelín. Je vytvořen ze sojových bobů a je to pokrm bohatý na bílkoviny. Je dobře stravitelný, má výraznou chuť a zamilovat si ho můžou hlavně milovníci plesnivých sýrů. Dá se koupit ve zdravé výživě, ať už s přírodní chutí, nebo ochucený. Obsahuje 2,5 x více vápníku než samotné mléko. Já jsem si Tempeh zamilovala a doporučuji ho určitě každému.

Nutriční hodnoty na 100g 

Bílkoviny: 19g / Sacharidy: 8g / Tuky: 8,5g / 185Kcal

Dalších alternativ masa obsahuje opravdu obrovské množství, zakoupit můžete také sójové párky, klobásy, tofu paštiku, seitan, robi a mnoho dalšího. Já si nejvíce zamilovala právě tyto 3 alternativy a z toho důvodu jsem se o ně rozhodla podělit i s Vámi. Co víc na to říct? Buďme rádi, že žijeme v době, kdy není pro nás vegetariány sebemenší problém zajistit si dostatek bílkovin a sehnat vhodné alternativy jídla.