Zajímavé články

Lety ověřená metoda schazování kil a především tuku, kterou rok co rok používá velké množství jak amatérských cvičenců, tak i profesionálních kulturistů, je tomu skutečně tak? V tomto článku se pokusím popsat obecný princip, na kterém je tato metoda hubnutí použitelná pro muže i ženy založena. Hned v úvodu však musím varovat, nejedná se o žádný žázračný recept, při kterém se hubne snadno a bez práce.

V časopisech a internetových článcích dnes a denně vídám zázračné prostředky či postupy, při kterých je možné hubnout neuvěřitelným tempem, bez pohybu a ještě k tomu je možné jíst co chcete. Nikdo už ale nenapíše, že je to naprostý nesmysl. Další z mnoha omylů je ten, že ke správnému zhubnutí stačí nejíst. Proto se můžeme setkat se spoustou mladých slečen, které snídají jablko, v poledne následuje lehký oběd, k večeři kousek zeleniny. Následuje extrémní spomalení metabolismu, který se nízkému kalorickému příjmu přizpůsobí a váha dolů nejde a nejde, naopak každý prohřešek ve stravě trestá pohybem váhy a centimetrů v pase vzhůru. Jediným výsledkem takovéto diety je stres a únava.

Sacharidové vlny jistě nejsou z pohledu obyčejného cvičence ideální dietou. Tvrdě jako kladivo udeří na Váš jídelníček, denní režim i peněženku. Oproti výše popsaným stylům diet mají však jednu nesmírnou výhodu – přinášejí výsledky ! Ti , kteří se předem rozhodnou pro úspěch a dřinu, píli a odříkání vydrží až do konce, jsou sacharidovými vlnami odměněni výrazným úbytkem váhy i centimetrů a znovu nabytým pocitem sebevědomí.

Princip sacharidových vln

Pokud Vás zmínka o dřině, píli a odříkání neodradila a čtete dál, gratulujeme. První krok, tedy Vaše vnitřní rozhodnutí máte za sebou. Příčin, proč spoustu diet nefunguje je hned několik, za zmínku stojí alespoň pár nejčastějších chyb:

  • Žádný pohyb – hubnout bez pohybu je velmi obtížné, až skoro nemožné. Pohyb nám zaručí nárůst svalové hmoty a tedy i formování postavy, ale hlavně pomáhá při spalování.
  • Špatný jídelníček – ano, zde leží největší kámen úrazu. Je jím právě jídlo, velké množství lidí buď neví co, jak a kolik jíst, nebo prostě nemají dostatečnou vůli správnou stravu dodržet.
  • Již zmiňovaná velká redukce příjmu potravy – lidský metabolismus reaguje tak, že si zvykne na jakkoliv nízký kalorický příjem, tento fakt ústí v to, že potom nehubneme, ani kdybychom jedli 2 jablka denně.

Pojďme se tedy podívat na to, co stojí za funkčností sacharidových vln. Již z názvu – sacharidové vlny, je patrné, že dieta se točí kolem příjmu sacharidů. Zjednodušeně lze říci, že množství příjmaných sacharidů, neustále měníme v jakýchsi cyklech (vlnách). To udržuje metabolismus stále ve střehu a nutí ho to pálit tuky v našem těle.

Vím, že tento článek končím sotva jsem téma „nakousl“, doufám ale, že jsem ve stručnosti dostatečně objasnil základní princip vln a poukázal na základní chyby většiny přístupů k dietám.

Napište komentář

Hledat