Refundace a funkce na PayPal – výhody a nevýhody část 2.
Řízení objednávek (Order Management Features)
PayPal poskytuje jen velmi základní funkce v tomto směru a je vhodný pouze pro malé e-obchody. Pokud váš e-byznys bude vyžadovat více funkcí tak si budete muset pořídit jiný softwarový balík a službu. PayPal vám umožní tyto funkce:
- potvrzení pomocí emailu o úspěšné platbě, nastávající platbě nebo zrušené platbě
- finanční výkaznictví, kde dostanete nástroje na analýzu vašich zdrojů příjmu, automatizaci Účetní úkonů, vyřizování transakcí. Dostanete:
- Monthly Account Statements (měsíční vyúčtování) Souhrn vašich úvěrů a dluhů, které ovlivňovaly váš účet
- Merchant Sales Report (Výpis prodeje) Každý týden dostanete analýzu vašeho příjmu podle prodeje, peněžní měny a zdroje
- History Log (Historický záznam) Jde o online záznam vašich plateb a příjmů
- Cool Logs (Stáhnutelné záznamy) Záznamy si můžete stáhnout na váš vlastní disk a použít ve vašem finančním softwaru.
- Payment Data Transfer (přenos platebních dat) umožňuje abyste zobrazili podrobnosti transakce vaším zákazníkům, kteří jsou přesměrováni zpět na vaši web-stránku po ukončení platebního procesu
- Instant Payment Notification -IPN (Okamžité vyrozumění o platbě) Umožňuje integrování plateb pomocí PayPalu s operacemi vašeho web-portálu
- Transaction History and Reporting Tools (Historie transakcí a výkaznictví nástroje) Umožňuje přístup ke vaším měsíčním vyúčtováním, vyhledávání různých položek ve vašem účtu apod. Tyto údaje mohou být staženy a uloženy do finančního softwaru vašeho vyberu jako je např. Microsoft Excel, Quicken, Quickbooks apod., Pro další použití a zpracování.
Refundace u Paypal (refunds)
Každý, kdo má e-byznys se z času na čas setká s vysoké požadavky nespokojeného zákazníka na vrácení peněz, čili refundaci a proto je třeba abychom si vytvořili seznam pravidel jak postupovat v takovém případě. Ve většině případů je lepší řešení, peníze vrátit, jak se dostat do sporu s nespokojeným zákazníkem, protože prakticky jen velmi málo lidí má zájem na tom aby vás záměrně poškodily.
Pokud opravdu natrefíte na zákazníka, který mě neoprávněné požadavky pak PayPal poskytuje službu která se nazývá Resolution Center (Rozhodovací centrum), které slouží k tomu aby vám a vašemu zákazníkovi pomohlo najít vzájemně přijatelné řešení problému. Refundace se dají provést velmi snadno přes PayPal do 60 dnů po prodeji. Pokud je možné, tak se jako obchodník snažte vyhnout příliš častého používání této služby, protože není ve vašem zájmu, abyste si vytvořili takovou reputaci s PayPalem.
Expedice a tvorba expedičních nálepek
Tato funkce umožňuje obchodníkům z USA vytvoření expedičních nálepek jakož i zaplatit za poštovné přímo na Internetu. Je možné si vybrat mezi US Postal Service a UPS se slevou. S US Postal Service je možné vytisknout nálepky pro Priority Mail, Express Mail, First Class, Media Mail a Parcel Post.
Přehled vašeho účtu (Account overview)
Tato funkce vám umožní abyste si prohlédli jaký je platební stav každé objednávky a také následující úkony:
- vytisknout expediční nálepku
- přidat sledovací informaci.
- označit objednávku jako zaslanou
Kontaktní informace na vašich zákazníků
PayPal nabízí jen velmi omezené funkce v tomto ohledu. Je možné exportovat data z vaší objednávky spolu se zákazníkovými informacemi do jiných softwarů.
Nevýhody PayPalu
- Objednací rozhraní (Ordering Interface) se vyznačuje značnou nepružností a nedostatkem funkcí, které by si mohl obchodník upravit pro vlastní potřeby. Výsledkem tohoto je, že PayPal objednací web-stránka se velmi liší od web-stránek obchodníka, což může působit negativně na zákazníka, který nemá zkušenosti s objednáváním přes PayPal. Přesto, že PayPal umožňuje určité změny jak přidat vlastní logo, změnit barevné pozadí, toto není dostatečné k tomu aby zabránilo pocitu zcela odlišné web-stránky pro zákazníka.
- Nedostatek databázového systému. PayPal je vhodný pro obchodníky s malou variací produktů. Pokud nabízíte do 15 různých druhů produktů tak PayPal by vám měl naprosto stačit no pro ty, kteří mají od 25-500 a více PayPal bude žalostně nedostatečný. Lepší Databázový systém vám umožní dělat změnit vašich produktů přímo na vašem osobním počítači ve databází vašich produktů a pak tyto změny převést na váš e-shop. Při PayPalu musíte dělat změny přímo na web-stránce PayPalu, což je velmi nepratické a také neposkytuje takovou funkci jako jiné databázového softwaru.
- Neodstatok obsahu řídicího systému (Content Management System – CMS). Obsah řídící systém je takový počítačový system, který umožňuje efektivně řízení obsahu v kolaborujúcom prostředí. Při e-obchodě CMS nám umožní nejen vytvořit jednotlivé web-stránky patřičných produktů, ale i celý e-shop a jeho řízení. Při PayPalu musíme vytvořit jednotlivé web-stránky pro každý produkt, který nabízíme a umínil na tyto stránky Buy Now tlačítko specificky vytvořené pro tento produkt. Toto je vykonatelné pokud máme omezenou variaci produktů a změny nejsou velmi časté, ale při větším množství produktů je tento systém velmi nevýhodný.
Navzdory výše uvedeným nedostatkům je PayPal velmi dobrý systém pokud nabízíte jen několik druhů produktů a nepožadujete příliš mnoho funkcí.