10 kroků – Jak vybudovat a vytvořit efektivní a účelné webové stránky?
- Připravte si plán pro vaše web-stránky do kterého se dají snadno zahrnout marketingové koncepty a strategie. Pokud plánujete založit svoji marketingovou kampaň na určité téma, tak vaše web-stránky by měly toto téma také zahrnovat.
- Vyhýbejte se predimezovaniu vašich web-stránek různými GIF obrázky, videi, plug-ins a jinou grafikou.
- Mějte na zřeteli rychlost s jakou se stránka naloží na počítač vašeho návštěvníkům. Pokud je web-stránka příliš komplikovaná a vezme více než 20 sekund na plně zobrazení pak jste na dobré cestě ztratit zájem vašeho návštěvníkům.
- Nekomplikujte věci příliš. Vybudujte stránky tak, aby se daly snadno navigovat standardním způsobem, který je zažitý. Navigace celého portálu by měla být na vrcholu web-stránek v horizontální formě a lokálnímu navigace jednotlivých stránek by měla být svislá na levé straně. Vyvarujte se horizontálnímu skrolování!
- Vyvarujte se složité orientace přes vaši navigaci. Návštěvníkům by se měl dostat na jeho cílovou web-stránku pomocí jednoho max. dvou kliknutí a ne klikat přes množství položek ve vašem menu.
- Pište tak, aby paragrafy byly krátké 3-4 věty na bílém podkladu s patřičnými linkami. Vyhněte se uvedení plné informace, nasměrujte vašeho zákazníka tak aby se s vámi zkontaktoval pomocí emailu, telefonu apod.
- Važte si vlastní zákazníky a žádejte o jejich souhlas, pokud chcete pokračovat ve vaší marketingové kampani. Tímto způsobem si budete budovat dlouhodobý vztah se svými zákazníky resp. návštěvníkům vašich web-stránek. Zahrňte do své kampaně i informace, které budou mít specifickou hodnotu pro vašich zákazníků.
- SEO -Search Engine Optimization, je důležitá část budování vašich web-stránek a jejich marketingu. Prohlédněte si tento článek pro bližší informace na SEO a SEM.
- Pravidelně kontrolujte své záznamy a anlýzu provozu na vašich web-stránkách, odkud se náštevníci k vám dostávají apod. Z výsledků těchto záznamů pracujte na vylepšení vašich web-stránek.
- Vybudovat stránky, které jsou snadno přístupné pro návštěvníků z celého světa je další důležitou součástí vaší strategie. Pokud máte web-stránky ve světových jazycích tak se vyvarujte výrazů, které jsou nářeční, protože tyto nemusí být srozumitelné jiným. Toto je velmi důležité při anglických stránkách kdy výraz běžně používaný někde v Austrálii nemusí být srozumitelný v Kanadě nebo USA.