Budování webových stránek pro partnerské (affilate) programy
Jedním z finančně nejméně náročným způsobem jak začít s podnikáním na Internetu jsou tzv. affiliačné programy / partnerské programy, při kterých propagujeme produkty a služby naších partnerů. Existuje mnoho partnerských sítí, které jsem zde již dříve popsal. V infobulletine najdete informace o těchto jednotlivých sítích jako jsou Google Affiliate Network, Commission Junction, LinkShare, Amazon Associates, Linkconnector, AvantLink apod.
Jak vybudovat web-stránky pro specifické partnerské programy?
V první kroku, byste si měli ujasnit jaké vyrobky nebo služby byste rádi propagovali. Můžete se zabývat velmi úzkým kruhem produktů kolem témata jako je například „reakreačné běhání“. Řekněme, že sám pravidelně rekreačně běháte a jste schopni psát o tom na svém blogu. V následujícím kroku si vytvoříte vlastní blog nebo web-stránky, které nazvete tak aby výstižně vyjadřovaly o co ve vašem blogu jde, tedy název jako „Rekreační běžec / běhání“, nebo něco podobného. Následným krokem bude psaní a zveřejňování článků o rekreačním běhání, nebo můžete publikovat něco jako „deník“ vašeho běhání, kde budete popisovat co zajímavého se událo během každého vašeho běhu, jaké lidi jste setkali, jaké postřehy jste zaznamenali apod. Tyto pravidelné články můžete doplnit zajímavými fotografiemi a dalším materiálem o který by měli podobně zaměření běžci zájem. Pokud již máte zaběhlý blog, následujícím krokem je registrace s vybranou affiliačnou sítí.
V tomto kroku se tedy zaregistrujete s partičnou affiliačnou sítí a podáte si žádost o partnerskou spolupráci s obchodníkem / obchodníky, kteří nabízejí produkty nebo služby orientované na rekreační běhání. Nejčastěji to bude běžecká obuv, oděv a jiné vybavení pro tento druh sportu. Pro příklad začneme s běžeckou obuví a vybereme si obchodníka, který nabízí značku „Nike“. Dalším krokem bude rozhodnutí s jakým konkrétním modelem obuvy se chcete začít zabývat. Nejlepší by bylo jako by to byla obuv, kterou sami používáte, nebo o které můžete získat dostatek informací. Řekněme, že na běhání používáte „Nike Air Max Ultra“ a váš obchodník, také nabízí tento produkt na prodeji takže můžete pracovat s něčím s čím máte vlastní zkušenosti.
Ve třetím kroku si připravíte článek o sportovní obuvi značky Nike, kde budete popisovat vlastnosti modelu Nike Air Max Ultra a jaké zkušenosti s touto běžeckou obuví máte, tedy v podstatě recenzi daného produktu. Doplňte článek fotografiemi patřičného modelu, kladnými vlastnostmi obuvi a nezapomeňte uvést i nějaké zápory pro objektivnost, no vaší hlavní snahou by měla být prezentace kladů daného produktu. Do vašeho článku plynule a nevtíravě umístíte affiliačný link, který jste dostali pro tento produkt a nasměrujte vašeho čtenáře tak aby na tento link kliknul pokud zvažuje koupi tohoto, či podobného produktu. Affiliačný link by měl vést přímo na web-stránku daného produktu a ne na „Home“ web-stránku, nebo nějakou jinou stránku obchodníka. Mnohé affiliačňé sítě toto umožňují a proces se nazývá „deeplinking“. Pokud váš partnerský obchodník nabízí zákazníkům očividné výhody jako jsou zasilka zdarma, podstatná sleva, sleva na budoucí nákupy apod. , Tak se nezapomeňte o tom ve svém článku zmínit.
Umístěte tento článek na váš blog nebo web-stránky, přesvědčte se, že affiliačné linky správně fungují, tedy po kliknutí na ně budete provedení přímo na web-stránku obchodníka nabízejícího daný produkt.
Na závěr je třeba si uvědomit, že při tomto způsobu affiliačného podnikání se zaměřujete na velmi úzký okruh produktů nebo služeb a nabízíte svým čtenářům / zákazníkům recenze malé skupiny produktů.
Dalším způsobem affiliačného podnikání může být přístup, který se zabývá několika produkty řekněme rozmädzí od 200-500 z většího okruhu zájmů jako je např. sportování obecně, kdy můžete do svého okruhu zahrnout rekreační běhání, rekreační cyklistika, vodní sporty, cvičení apod. Při tomto druhu affiliačného podnikání, si vytvoříme mnoho web-stránek na které umístíme vybrané produkty s affiliačnými linkami. Pro názornost, jak takové stránky mohou vypadat si můžete prohlédnout: http://www.coolstuffforhim.com. Konkrétním vzhled a koncepce web-stránek může být odlišná podle vašeho uvážení a vkusu.
Důležité je aby vaše web-stránky na kterých zobrazujete jednotlivé produkty, popisovali tyto produkty takovým způsobem, aby bylo návštěvníkům jasné o čem produkty jsou a jakou funkci mají. Uveďte cenu produktu a slevu kterou zákazník dostane, resp. každou jinou Další výhody jako jsou doživotní garance, refundace, zasielka zboží zdarma, sleva na budoucí nákupy apod. Důležitým krokem je umístění fotografií patřičného produktu, aby si zákazník mohl prohlédnout jak vlastně produkt vypadá. Pokud můžete, tak umístěte alespoň dvě fotografie z různých úhlů pro lepší pochopení produktu. Pokud patřičný produkt vlastníte, tak můžete na patřičné web-stránce umístit krátké video zobrazující funkce produktu.
Každý produkt by měl mít jasný a viditelný affiliačný link (HTML kód na stránky vašeho obchodníka) na který musí návštěvníkům kliknout pokud si chce produkt objednat, nebo o něm získat více informací. Tento link můžete nazvat různě jako např. „Jak objednat“, „Kde koupit,“ Objednaj tady „a podobně. V podstatě by to měl být váš affiliačný link pro daný produkt. Tento link získáte od vašeho partnerského obchodníka z vaší affiliačnej sítě a pouze přejmenujete viditelnou část linku. V momentě kdy návštěvníkům na tento link klikne, tak bude převeden přes affiliačnú síť na web-stránky vašeho obchodníka, kde se zaznamená jeho návštěva a to že přišel z vašich web-stránek. Každý affiliačný obchodník mě lhůtu platnosti cookie (návštěvu z vašich web-stránek) během které bude případnou koupi produktu považovat za váš předprodej a tato lhůta může být od 1 -120 dnů. Tedy pokud obchodník udává lhůtu platnosti cookie 30 dní a návštěvníkům se přes vás dostanete na jeho web-stránky a řekněme o dva týdny si něco zakoupí, tak vy stále dostanete dohodnuté komisní bez ohledu zda to byl prvotní produkt na který kliknul na vašich web-stránkách , nebo něco jinšího. Někteří obchodníci nabízejí i tzv. residual income, což v podstatě znamená, že když jim přivedete zákazníka, tak vždy když si od nich něco zakoupí, vy dostanete vyplaceny komisní.
Shrnutí
V článku jsme si probrali dva přístupy ke affiliate podnikání na Internetu:
První způsob je založen na specifické tématu vašeho blogu nebo web-stránky se zaměřením se na velmi úzký okruh produktů vzťahjúci se k tématu vašeho blogu.
Druhý způsob je založen na obecnějším přístupu ke problému s větším počtem produktů a nabídek, vyžaduje mnohem více web-stránek s jednotlivými produkty a affiliacnými linkami.
V následujícím paragrafu se krátce zmíním se o další možném přístupu a to je vybudování web-portálu, který provádí tzv. comparative shopping, nebo comparison price shopping, což v podstatě znamená, že jde o srovnávání cen patřičného produktu při více prodejcích. Při tomto přístupu se setkáváme s velkým množstvím produktů (500-20 000) a každý produkt bude mít několik affiliačných linků s rozdílnými cenami a obchodníky.
Zde se spoléháme na to, že zákazník si může porovnat ceny od různých obchodníků a pokud se rozhodne pro jednoho z nich, my vždy dostaneme zaplaceno komisní. Nevýhodou tohoto systému je obrovské množství affiliačných linků, náročnost na jejich obnovování a udržování. Další nevýhodou je také udržování aktuálnosti nabízených produktů pokud i časově náročné popisování jednotlivých produktů protože jich je velké množství.