PPC kampaně nespasí vaše internetové podnikání
Poslední dobou se stále častěji setkávám s tím, že majitelé internetových stránek, obchodů a projektů pohlížejí na PPC jako jakýsi zázrak jak dělat internetový marketing. Nejenom na odborných fórech, ale také v televizi v pořadu Den D několik krát zaznělo, že jediný plán na internetový marketing jsou PPC reklamy. Já s tímto obecným názorem nesouhlasím a tom proč by měly být PPC reklamy až posledním krokem v propagaci na internetu si povíme v tomto článku.
Co jsou PPC kampaně?
Pro ty, kteří se ještě nesetkali s termínem PPC kampaň v krátkosti a jednoduše vysvětlím o co jde. Jedná se způsob reklamy ve kterém platíte za přivedeného návštěvníka na vaše internetové stránky. PPC reklamy můžete především znát z internetových vyhledávačů, kde první dvě pozice ve výsledcích vyhledávaní jsou placené. Pokud návštěvník klikne na tento placený výsledek inzerentovi se odečte částka v řádu několika Kč za přivedení návštěvníka na inzerentovy stránky. Na zobrazení stránek na těchto prvních pozicích nemá vliv SEO optimalizace.
Proč jsou PPC pro inzerenty tak lákavé?
Hlavní výhodou PPC kampaní je přivedení velkého množství návštěvníku a to i na web, který je spuštěn několik minut. Přivedení těchto návštěvníků je samozřejmě placeno a to částkou za jednoho návštěvníka, která závisí na klíčových slovech, konkurenci a kvalitě kampaně. Při kvalitně zpracované kampani se částka za jednoho návštěvníka pohybuje v řádku několika Kč. Kombinace nízkých nákladů a přivedení velkého množství návštěvníků působí velice lákavě nemyslíte?
Na co jsme ale zapomněli?
Myšlenka přivézt spoustu návštěvníků za nízké náklady je super. Tak kde je ten háček? Problém je v tom, že PPC kampaně nám přivádí na web návštěvníky, ale ten kdo vám přináší peníze není návštěvník, ale zákazník. Co tedy udělá z návštěvníka zákazníka? Jediným prvkem, který dělí návštěvníka od toho, aby se stal zákazníkem je vaše webová prezentace. Z tohoto vyplývá, že je potřeba se nejdříve zamyslet nad obchodním modelem webové prezentace dříve, než začneme přivádět nové zákazníky pomocí PPC. Pokud vaše webová prezentace nevytváří vysoký konverzní poměr z návštěvníka na zákazníka tak ani PPC nedokáže zachránit vaše internetové podnikání.