Internetové podnikání – výhody a nevýhody
Když je člověk zaměstnán, pracuje pro jeden konkrétní subjekt, a obyčejně musí plnit představy jednoho konkrétního člověka – svého šéfa. Když jeho představy nenaplní, o zaměstnání přijde a může si začít hledat nové. Tento proces může trvat několik měsíců, během nichž je člověk obyčejně bez příjmu a musí žít z toho co má odloženo.
Když někdo podniká, zatím mimo Internetu, pracuje pro své zákazníky. Už to není jeden šéf jehož představy je třeba plnit, ale je to menší nebo větší skupina zákazníků, a pokud představy konkrétního zákazníka nejsou naplněny, nic hrozného se neděje, ještě jsou další. Jelikož k podnikání mimo Internetu je obyčejně potřebný fyzický kontakt, skupina zákazníků je tvořena obyčejně lidmi z okolí podnikatelovy byznysu.
Z výše uvedených myšlenek je zřejmé, že z pohledu „bezpečnosti“ příjmu je na tom nejlépe ten, kdo podniká prostřednictvím Internetu. Jeho zákazníci pocházejí z celého světa, v podstatě oslovuje maximum zákazníků kterých je dnes možné oslovit. A záleží jen na něm zda jim dokáže nabídnout takovou službu, aby byla opravdu pro ně přínosná, pro zákazníky z celého světa.
Proč pak všichni nepracují přes Internet, když je to tak výhodné? Nuže jednoduše proto, že tak jako s počtem oslovených zákazníků rostou výhody, tak jistě rostou i nevýhody.
Největší nevýhodou podnikání přes Internet je konkurence. Sice máte k dispozici na vzdálenost kliknutí myší všech Internetových uživatelů z celého světa, ale na druhé straně se o jejich přízeň spolu s vámi usiluje i veškerá Internetová konkurence z celého světa.
Uspět v Internetovém podnikání znamená být lepší než všichni na světě, alespoň v jedné oblasti, jakkoli malé a úzce zaměřené. Když se vám toto podaří, tak jste našli své edge, a máte šanci na úspěch.