Jak být více produktivní při práci

V dnešním světě plném sociálních sítí, komunikačních prostředků, herních a video serverů je těžké udržet pozornost a soustředit se na jakoukoliv produktivní činnost. Každou chvíli Vás něco rozptyluje a najednou zjistíte, že den se chýlí ke konci a vy jste zase nic nestihli. Nevíte kam se poděl veškerý čas, který jste chtěli věnovat produktivní práci? Vyzkoušejte RescueTime a odhalte svého žrouta času.

Neplýtváte svým časem?

Každého jednou jistě napadlo, jestli by nešlo dělat práci rychleji, efektivněji, dokončit ji dříve a mít tak více volného času. Já osobně jsem se k této otázce dostal před několika měsíci, když jsem se přistihl jak koukám na zeď Facebooku a čekám až někdo aktualizuje status. Mám opravdu trávit čas, který můžu využit efektivněji koukáním do prázdna? V onom okamžiku jsem se rozhodl zavést osobní time management.

Odhalení žrouta času.

Jako při každém zavádění nového systému je důležité udělat analýzu a odhalit příčiny problémů. Ale jak objektivně a jednoduše změřit čas strávený u jednotlivých aktivit a odhalit tak která aktivita zabere nejvíce času a zda patří k těm produktivním, nebo rušivým. Dlouho jsem hledal na internetu software, který by toto umožnil, až jsem narazil na RescueTime.

RescueTime je aplikace umožňující monitorování práce na počítači a rozdělení čiností na produktivní a nežádoucí. Už v základním nastavení je velmi přesná co se týče českého prostředí internetu. Rozezná internetové obchody, zábavné servery, zpravodajské portály a mnoho dalších typů internetových stránek a zařadí je do kategorií. Nechybí také podpora pro aplikace, které dokáže také velmi přesně rozdělit do kategorií.

Tyto kategorie si sami můžete dle libosti upravovat a přidávat jim váhu podle vašich priorit (např. sociální sítě -2b, vývoj aplikací+2b…).  RescueTime všechny rozdělené aplikace a webové stránky sleduje a monitoruje čas, který strávíte jejich používáním. Tyto data vyhodnocuje a sestavuje z nich přehledné grafy, na kterých vidíte jak moc času u jaké aplikace, nebo kategorie trávíte. Další užitečnou vlastností je nastavení upomínek. Systém Vám pop-up oknem připomene, když trávíte moc času nežádoucí činností , že byste měli začít dělat něco produktivního.

Číst více:  3 základní kroky: Jak založit vlastní podnikání?

 

Read More

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *